Montážní plošina
Pracovní plošina (někdy zvaná montážní plošina) je zdvihací zařízení vybavené pracovním místem pro obsluhu v podobě koše nebo plochy obklopené zábradlím. Umožňuje práci ve výšce na místech jinak nedostupných, jako jsou okraje střech, koruny stromů, osvětlovací stožáry, trolejová vedení elektrických drah. Většina plošin umožňuje pohyb nejen do výšky ale v kruhu daném dosahem ramene. Plošina může být vybavena zdrojem elektřiny pro používání ručního elektrického nářadí. Pracovní plošina přibližuje pracovníky na místo práce. Příbuzným zařízením jsou různé typy zvedáků, které naopak zvedají zařízení, na kterém se pracuje, do polohy vhodné pro práci (automobil v autoservisu). Pracovní plošina může být součástí montážních automobilů pro stavbu a údržbu trolejového vedení, takzvané trolejové věže.
Hydraulické a jiné filtry
Filtrace je metoda oddělení pevné látky od kapaliny či plynu na porézní přepážce, tedy filtru. Tato přepážka propustí kapalinu či plyn, ale pevná látka se na ní usadí. K nejjednodušším filtračním látkám patří například filtrační papír. Často se používá také tkanina či písek. Filtry používají i některé živé organismy k získání drobné potravy z vody. Typickým příkladem mohou být například velryby.
Filtrů existuje mnoho druhů. V praxi se často používají například mechanické filtry, biologické filtry, chemické filtry či hydraulické filtry. Typické je použití filtrů v akvaristice, chemii a důležité jsou také pro čištění vody.
Motory s problémy v důsledku bludných proudů
Bludné proudy mohou v oběžných drahách ložiska elektromotoru a v povrchu valivého elementu způsobit poškození. Velkému riziku jsou vystaveny zejména motory s proměnlivými otáčkami s frekvenčními měniči s modulovanou šířkou impulzu.
Účinkem bludných proudů se po čase může zvýšit hluk a teplo, snížit účinnost maziva, docházet k nadměrným vibracím a nakonec k předčasnému selhání ložiska. Izolace ložisek a optimalizační řešení od SKF pomohou v aplikacích OEM a koncovým uživatelům s ochranou proti účinkům bludných proudů, a sníží tak nároky na údržbu a celkové provozní náklady. Pokud máte ještě jiný problém s elektromotorem, obraťte se na firmu Prodej Elektromotorů Brno.
Brány? Pojezdové!
Většina starších bran patří k otočným křídlovým, s nimiž většinou manipulujeme ručně. Křídlová brána pro své otevření vyžaduje mnoho místa, a to buď vně, nebo uvnitř pozemku, případně kombinovaně. Záleží na tom, pro jaký směr otevírání jsme se rozhodli. Máme-li na pozemku před a za branou málo místa, zvolíme pojezdovou bránu. Je ale náročná na prostor na boční straně vjezdu. Navíc v některých případech přejíždíme automobilem přes kolejnici, po které se brána posouvá. Posuvné brány rozdělujeme na pojezdové a samonosné. Co nabízejí? Pojezdová brána jezdí bočně na kolečkách po kolejnici instalované do předem připraveného betonového základu. Nevýhodou této brány je, že jezdí po kolečku, vyžaduje spodní vodicí kolejnici instalovanou do připraveného betonového základu a tím i rovný terén. V případě zachycení nečistot, zejména z pneumatik projíždějícího auta (listí, bláto, sníh), brána nejezdí.